joi, 20 septembrie 2012

Case mici


-Am batut la usa si n-ai raspuns..am crezut ca nu esti acasa.

-Pai nu sunt..n-am mai trecut de mult prin mine.

Era o vreme cand treceam des pe acolo. Cand camerele sclipeau de curatenie asteptandu-te seara tarziu;
iti eliberai ziua toata printr-un oftat;
iti asezai capul in poala mea si ma lasai sa-ti desenez infinit pe frunte.
Era atat de curat in jur incat lasam intentionat cate doua cani murdare de cafea pe masa,
una atinsa de ruj rosu..cealalta, de frumos.

Nu m-ai invatat niciodata sa scriu de bine
si totusi spre fiecare cuvant te asteptan sa te grabesti.
Dupa ore lungi veneai, calcai cu bocancii murdari de noroi
peste sufletul pe care abia il curatasem de scame cu peria de sarma,
peste sufletul sub care ascundeam infinitul ca pe un praf ce nu trebuia vazut de musafiri.

Am inceput sa nu mai uit canile de cafea pe masa pentru ca stiau prea multe.
Am inceput sa imprastii infinitul prin casa in speranta ca musafirii vor calca pe el mai cu grija iar tu..mai cu mila.

Am inceput sa nu mai fac curat in sufragerie..apoi in dormitor.
In bucatarie linguritele se certau intre ele, borcanul de cafea se duela cu cel de zahar si a avut loc o sinucidere in masa printre cratitele si-asa  prea galagioase.
Cat despre hol....holul s-a saturat
si a fugit in lume cu tot cu holul scarii-
Se comporta acum ca doua masti cu vopseaua sarita: una rade iar cealalta plange.
Ma imita crud.

O singura camera a ramas curata -baia
Camera aia in care dai toaata ziua jos de pe tine si te recompui din vise in fata oglinzii.
In care nu intra nimeni peste tine cerandu-ti socoteala, cel putin nu fara sa bata la usa inainte.
Unde poti sa te uiti cu sictir pe jos si sa nu ti se mai para atat de ingrata mizeria pe care tocmai ai spalat-o. Te ascunzi intr-un halat pufos si alb si iti dai impresia ca esti frumos asa cum esti, cu fata proaspata, cu parul ud, cu senzatia de griji curgand de pe tine sub forma de picaturi.

Da..singura camera curata...restul au panze de paianjen pe clante si se lauda  mandre cu operele de arta pe care le poarta inauntru si pe care nu le admira nimeni.
Oamenii au alergie la praf dar tu nu esti om.

Ce usa ai deschide astazi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu