duminică, 5 februarie 2012

Nu!


Nu mai vreau sa pic
printre ce ramane atunci cand voi plecati
printre crapaturi si piese lipsa.
Nu vreau sa mai fiu singura
pentru ca tie ti-e frica de tine
si lui ii e frica de sine.
Tu te-ai saturat si el s-a saturat
si toti ma pedepsiti pentru ca sunt,
pentru ca trezesc in voi tot ce nu iese altfel,
pentru ca ma dau voua cu totul,
ca sa va folositi de voi,ca sa aflati cum,
ca sa va dati seama pe urma
ca de fapt sunteti periculosi,traiti prea intens,
mecanismele de aparare nu va mai functioneaza
automatismele vi se par nesigure.

Ma priviti ca pe o pastila,ca pe un drog
care va face bine si pe urma va face rau,
din ce in ce mai rau.

Voi toti astia care va bateti cu pumnul in piept ca nu va pasa,
voi care plangeti pe la colturi, care va luptati cu idei,care blocati ganduri,
care va setati cu greu pe « Nu » si va laudati cat de usor v-a fost.
De mine ati uitat cand ati simtit pericol.
De fapt nu,intai v-ati aparat cu vorbe si cu rani.
Ati spart si ati lovit,
ati murit si ati inviat,
ati inaintat toate cliseele pe care le stiati
si ati inventat altele.

Voi care va credeti barbati pentru ca sufar din cauza voastra,
ca-mi sunteti iubiti,prieteni,flirturi sau vise
si care credeti ca sunteti de neinlocuit
ei bine nu,nu sunteti.
Sunteti doar oameni(cati dintre voi se pot numi asa),
care au plecat prea devreme
ca sa-mi demonstreze pana la capat ca n-ar fi trebuit sa fie niciodata
sau ca n-as fi putut continua altfel.

Ati vrut sa-mi aratati ca nu pot trai fara voi
dar mi-ati aratat ca nu pot trai fara mine
ca nu pot trai oricum, asa cum am crezut,
indiferent si murdar si iar indiferent
ca nu pot gandi de dor,ca nu pot manca de tristete,
ca sufletul te poate durea intr-adevar
ca totul te poate durea fara sa-ti dai seama de ce
si din ce in ce mai rau atunci cand in sfarsit iti dai seama de ce.

Mi-ati demonstrat ca nu pot trai fara voi,ca nu va pot uri,
nu va pot dispretui decat partial,nu va pot sterge sau alunga.
Va pot tine langa mine doar, cu orice pret,cu orice orgoliu
pana cand n-o sa-mi mai fiti de folos.
Atunci si abia atunci o sa va omor asa cum ati fi meritat
Cu mult timp in urma,
atunci cand m-ati omorat voi pe mine,
in fiecare zi cate putin,
in fiecare noapte mai mult,
pana cand am ramas cu sufletul pe afara
neprotejat de nicio cutie,de niciun muschi de nicio vena.
Asa, la vedere,sa radeti toti de el,sa-l atingeti si sa-l strangeti in palme
ca si cum ar fi ceva palpabil.

Cateodata chiar este si atunci doare cel mai tare.
Toti dintre voi ati durut si nu s-a terminat inca.

Asa ca nu ma omorati si nu ma alungati,
nu vorbiti de mine ca si cum n-as fi inca in voi,
nu va uitati la mine gol,imprudent,dragastos
si nu incercati sa ma faceti sa plec.
Pentru ca nu v-ati indeplinit misiunea,n-am terminat cu voi.
Dar voi ati terminat-o cu voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu